niedziela, 25 grudnia 2011

Bobbi Brown - Perfekcyjny Makijaż. Dla wszystkich od początkujących po profesjonalistów.

Troszkę zajęło mi zanim odpowiednio przygotowałam się do recenzji książki, ponieważ chciałam ją "schrupać" powolutku, bez pośpiechu... Ale zacznijmy od początku.



Bobbi Brown, wiemy kim jest, czym się zajmuje i mniej więcej dorobek branżowy również znamy. Jedna z jej publikacji jaką jest "Perfekcyjny Makijaż...." od kiedy pojawiła się na rynku krajowym w języku polskim troszkę zamieszała. Zrobiło się wielkie HALO, wszyscy poszukiwali książki  i zapewne w te święta jest jednym z częściej kupowanych publikacji dla kobiet jako prezent pod choinkę:) Czy warto? Zdecydowanie tak!

Ja swoją kupiłam w białostockiej księgarni Selkar a konkretnie zamówiłam na stronie internetowej, następnie odebrałam w ich siedzibie stacjonarnej. Akurat była promocja, więc grzechem byłoby nie skorzystać.
Kiedy tylko trafiła w moje rączki postanowiłam jej nie przeglądać. Chciałam, aby każda kolejna strona była dla mnie niespodzianką i czystą przyjemnością. Oj było tak było.

Książka podzielona jest na dwie części
1. Podstawy
2. Mistrzowski Poziom

W pierwszej części poznajemy takie zagadnienia jak np. sprzęt i wyposażenie, czyli przewodnik po akcesoriach takie jak pędzle. Ciekawa jest również część o tym jaki okres ważności jest na poszczególne rodzaje kosmetyków.
Poświęcona jest również fragment temu co niezmiernie ważne, przy odpowiednim makijażu a mianowicie kondycja naszej skóry, którą ma zapewnić właściwy dobór witamin. Tego na pewno nie spodziewałam się w tej publikacji. Wiedziałam, że odżywianie jest niezmiernie ważne dla naszego organizmu, ale być może nie posiadałam odpowiedniej wiedzy odnośnie konkretnych produktów zawierających chociażby witaminy.


Ciekawy jest również opis poszczególnych typów cery, jej analiza oraz sposób pielęgnacji.
Później poznamy, m.in. kwestie związane z twarzą i tutaj:

Korektory, kamuflaże...



Podkład, puder, róż... Wszystko, co składa się na kompleksowy makijaż twarzy. Poznać można, specyfikę każdego kosmetyku, w pudrze bądź kremie oraz sposobie aplikacji.

Usta a następnie oczy i np. mapa kolorów do brwi. Niby banalne a fascynujące :)


Jeżeli oczy to oczywiście cienie i ich aplikacja, rysowanie kreski, posługiwanie się eyelinerem, rzęsy, podkręcanie rzęs oraz nakładanie maskary.
Część dotycząca podstaw zakończona jest rozdziałem o makijażu specjalnym takim jak makijaż ślubny, makijaż dla nastolatek bądź makijaż na specjalne okazje.
Dla mnie bardzo miłe było, gdy znalazłam stronę poświęconą makijażowi dla przyszłych mam. Zdanie odnośnie makijażu "...obiecaj sobie, że będziesz go robić (w większość dni)". Moja mam zawsze powtarza, że kobieta powinna być zadbana a ja uważam, że w ciąży przede wszystkim. Dbamy wtedy już nie tylko o siebie, ale i o maleństwo. Gdy takie słodkie maleństwo nam towarzyszy powinniśmy prezentować się nie nagannie. Według mnie kobieta w ciąży nie powinna ograniczać się do kremu do twarzy oraz dresu. W ciąży również można wyglądać zadbanie i ślicznie.

Wracając do książki. Część 2, czyli poziom mistrzowski.
Tutaj dowiemy się jak znaleźć swój styl między innymi poprzez poznanie historii samej Bobbi Brown. Dowiemy się jak dzięki naszej pasji wkroczyć w sferę biznesu, jak zaistnieć i jak tam pozostać. Stając się profesjonalistą będziemy musieli wyposażyć swoje zasoby w produkty profesjonalne.

Poznacie makijaż fotograficzny oraz np. makijaż dla magazynów.


Książkę zdecydowanie polecam i zachęcam do kupna. Nie zawiedziecie się a jedynie spędzicie mile chwile w trakcie odkrywania kolejnych tajników bądź zgłębiania wiedzy, którą już posiadacie.

Cena: 50zł - 70zł

Ocena: 10/10

Kasia


1 komentarz:

  1. Mam tą książke, dostałam pod choinkę i również uważam, że jest bardzo ciekawa, ale odczuwam lekki niedosyt ;)

    OdpowiedzUsuń