poniedziałek, 24 października 2011

Emolium - Emulsja do kąpieli

Emolium jest produktem typowo aptecznym. Jak wiadomo po takie produkty sięgamy przede wszystkim wtedy, gdy występuje taka konieczność. Ja poznałam produkty firmy Emolium, kiedy mój synek urodził się z bardzo suchą skórą na całym ciele. Początkowo stosowałam mydełko dla dzieci firmy Nivea a po kąpieli oliwkę tej samej firmy. Niestety, Nivea nie pomogła. 
Położna poleciła mi emulsję do kąpieli firmy Emolium, która to ma natłuszczać skórę, dzięki czemu po kąpieli nie stosujemy dodatkowego nawilżenia skóry.







Producent na swojej stronie bardzo dokładnie opisuje produkt:
"Emulsja do kąpieli Emolium to nowoczesny emolient polecany do kąpieli emoliencyjnych dla dzieci i dorosłych ze skórą bardzo suchą, podrażnioną i swędzącą. Dzięki bogatej i bezwodnej formule długotrwale odbudowuje płaszcz hydrolipidowy oraz pozostawia skórę odpowiednio natłuszczoną i odżywioną. Regeneruje skórę i eliminuje uczucie wysuszenia i swędzenia. Tworzy na powierzchni skóry aktywną lipidową okluzję, która działa dwukierunkowo: dostarcza w głąb skóry substancje długotrwale wiążące wodę w skórze oraz chroni ją przed utratą wody i działaniem czynników zewnętrznych. Hypoalergiczna formuła Emulsji do kąpieli powstała we współpracy z dermatologami. Jest rekomendowana do stosowania u dzieci i niemowląt.
Pojemność: 200 ml i 400 ml
Emulsja do kąpieli Emolium posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka.


Właściwości:

  • odbudowuje płaszcz hydrolipidowy skóry
  • odżywia i natłuszcza skórę
  • eliminuje uczucie wysuszenia, ciągnięcia i swędzenia
  • wiąże wodę w skórze
  • ogranicza przeznaskórkową utratę wody
  • ma właściwości myjące
  • nie zawiera barwników i substancji zapachowych
  • jest hypoalergiczna
Emulsja do kąpieli Emolium posiada pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka
Jest rekomendowana do pielęgnacji skóry dzieci i niemowląt.

Wskazania:
Codzienne odżywianie i higiena skóry:

  • bardzo suchej, szorstkiej i popękanej
  • podrażnionej, swędzącej

Stosowanie:
Kąpiel dla dorosłych: do napełnionej woda do połowy wanny dodać 30 ml preparatu (1 miarkę). Kąpiel powinna trwać około 15 minut. Następnie delikatnie osuszyć skórę ręcznikiem, bez wycierania.

Kąpiel dla dzieci i niemowląt: do wypełnionej wodą wanienki dodać 15 ml preparatu (1/2 miarki). Kąpiel powinna trwać około 15 minut. Następnie delikatnie osuszyć skórę ręcznikiem, bez wycierania.

Substancje aktywne:

  • Olej macadamia
  • Olej parafinowy
  • Masło shea
  • Olej avocado
  • Trójglicerydy kwasów kaprylowego i kaprynowego
  • Trójglicerydy oleju z kukurydzy"

Źródło: www.emolium.pl


Nie oszukujmy się, na rynku jest kilka produktów podobnych do emulsji do ciała firmy Emolium, np. Oilatum. Niestety, poszukując informacji o danym produkcie dokonujemy najprostszej czynności jaką jest wpisanie w wyszukiwarce google nazwy producenta. Wpisując Oilatum jedyne co ukazuje się naszym oczom to adresy internetowe aptek. Tam możemy znaleźć skrótowe informacje dotyczące stosowania oraz działania emulsji innej marki. Może nie każdego interesuje precyzyjny opis produktu, ale mnie akurat tak. Lubię znać skład, wskazania, sposób stosowania. Nie twierdzę, iż produkty firmy Oilatum nie są skuteczne w swoim działaniu, ponieważ nigdy nie miałam z nimi do czynienia, aczkolwiek według mnie informacje jakie podaje producent świadczy o jego rzetelności i podejściu do klienta. Informacje takie są szczególnie ważne przy tego typu produktach leczniczych.






Przejdźmy do konkretów. Tak jak wspomniałam wcześniej produktami firmy Emolium zainteresowałam się ze względu na bardzo suchą skórę mego syneczka. Skóra była miejscami tylko sucha a miejscami aż schodziła i się łuszczyła. Musiałam działać.
Zakupiłam emulsję do kąpieli i tego samego dnia zaczęłam stosować. Kąpiele odbywały się codziennie. Do wanienki nie wlewałam 15 ml emulsji, ale 10 ml, gdyż według mnie taka ilość wystarcza. Emulsja jest bezbarwna, natomiast po wlaniu woda zmienia swoje zabarwienie na białe. Jest jak mleko:) Kąpiel nie trwała co prawda 15 minut, ale za to obficie polewałam maleństwo wodą z emolientem. Położna powiedziała mi, że taką wodą można przemywać całe ciało za wyjątkiem twarzy. Producent nie wspomina o tym na swojej stronie, ale postanowiłam stosować się do zaleceń położnej. Po kąpieli dziecko delikatnie osuszamy nie pocieramy, ponieważ na ciele dziecka zostaje delikatna powłoka, którą można zauważyć gołym okiem, gdyż pada delikatny "połysk" na ciałko dziecka. Ja odrazu tego nie zauważyłam:( Pierwsza, druga, trzecia kąpiel i nic. Bez znaczącej poprawy. Postanowiłam po tej kąpieli dodatkowo natłuszczać skórę dziecka oliwką - mój błąd! Kiedy tylko potarłam brzuszek synka powłoka zaczęła się ścierać, czyli jednak coś dają te kąpiele. Moja wiara powróciła! Po tygodniu maleńki miał już ładną skórę na ciele. Teraz po trzech tygodniach stosowania wygląda prześlicznie. Żadnych suchych skórek, ani łuszczenia.
Mój synek ma ładną gładką skórę bez stosowania jakichkolwiek oliwek bądź kremów.


Cena: ok. 26zł


Podsumowując: Cena... hmmm... za niska w stosunku do tego jak ta emulsja może pomóc naszemu dziecku. Z czystym sumieniem POLECAM :)


Ocena: 5/5
Kasia

1 komentarz:

  1. My także po urodzeniu stosowaliśmy Emolium. Mój synek miał przesuszoną skórę na nóżkach i emulsja rozprawiła się z tym genialnie. Olej macadamia to jeden z lepszych olei, który ma rewelacyjne działanie (znajduje się on także w Cetaphilu Md), a nie ma co ukrywać - oliwki nie są zbyt dobre (najlepsze są z Hippa - najbardziej naturalne). Co do Oilatum - nie stosowałam, nam dermatolog poleciła Emolium, mówiąc, że jest dużo lepsze. Pozdrawiam, lawendowezakatki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń